Deelnemende kunstenaars 2024

Elies Auer

www.eliesauer.nl
auer.elies@gmail.com
O6 29 07 16 70

De  schilderijen van Elies Auer trekken direct de aandacht. Met krachtige lijnen en subtiele kleuren vangt zij sfeer en essentie, balancerend tussen abstractie en figuratie. Haar schilderijen onthullen bij elke blik steeds meer verborgen figuratieve details in de abstracte composities. Verkenning en eigen interpretatie worden aangemoedigd. Steden, havens, landschappen, bloemen en mensen zijn thema’s die zij met acryl op canvas tot leven brengt, variërend in grootte van 50 tot 200 cm. Haar werk is te zien op beurzen en in galeries en opgenomen in talrijke privécollecties in binnen- en buitenland.

Nicole Bannenberg

www.nicolebannenberg.nl
info@nicolebannenberg.nl
06 51 77 43 09

Met haar kunst maakt Nicole Bannenberg (1962) graag diepgaande omzwervingen. Ze laat haar werk aansluiten op een universele laag. Verwondering en schoonheid!

Haar onderwerpen bekijkt ze via een microscoop. Soms is één druppel water voldoende. Kleine insecten zijn nog herkenbaar. Maar de wereld van het zoöplankton, fytoplankton, is voor ons opeens onherkenbaar.

‘De belangrijkste dingen in het leven zijn doorgaans onzichtbaar voor het blote oog. We hebben geen weet van de onzichtbare werelden die vlak onder onze ogen afspelen’.

Mies van den Brûle

miesvandenbrule.nl
miesvandenbrule@gmail.com
06 83 26 24 82


Op de draaischijf maakt Mies van den Brûle haar basisvormen, die handmatig verdraaid en samengevoegd worden tot een nieuwe verschijningsvorm. In haar werk streeft zij ernaar om bewegingloze beweging in gestolde vorm te suggereren. De open ruimtes die ontstaan binnen het werk zijn een wezenlijk onderdeel van het object. De huidafwerking is ingetogen om de vorm in zijn kracht te ondersteunen. Architectonische en industriële vormen inspireren haar, maar ook de abstractievorm van ontstane patronen in de natuur.

Marion Buijink

marionbuijink.nl
marionbuijink@hotmail.com
06 28 23 47 64

Ontdek de magie van verenigde beelden.
Stap binnen in de wereld van visuele poëzie, waar elke klik van haar camera een uniek hoofdstuk verteld. Marion Buijink ontsluiert de kunst van het samenvoegen van meerdere foto’s tot harmonieuze werken die de grenzen van de fotografie tarten.

De kunst van samensmelten.

Zij hanteert een naadloze techniek, waarbij foto’s met precisie worden samengevoegd of naast elkaar geplaatst om een rijke voorstelling te presenteren. Elk element is zorgvuldig gekozen, waardoor een visueel kunstwerk ontstaat dat uitnodigt tot verkennen, interpreteren en persoonlijke verbinding.

Naomy Dentro

www.studiodentro.nl
naomy@studiodentro.nl
06 14 69 75 51

Naomy Dentro is een denker- maker die unieke, sensitieve en intuïtieve kunst en ruimtes maakt.

De Nederlands-Antilliaanse kunstenaar maakt gevoelige portretten van sterke vrouwen, vaak ook met een dubbele etniciteit.  Haar fascinatie ligt in het vatten van de identiteit en eigenheid van een persoon. 

De kunstenaar die tevens interieurarchitect is experimenteert graag met verschillende media en materialen, zoals aquarel, fotografie, potlood en acrylverf maar gebruikt ook wol op doek en borduurwerk.

Naomy Dentro was onlangs te zien in het populaire televisieprogramma Sterren op het doek waar haar portret door Miljuschka Witzenhausen werd uitgekozen. 

Hans de Goede

www.hansdegoede.nl
hans@hansdegoede.nl
06 11 43 58 43

Vormen en lijnen uit de natuur en van het menselijk lichaam zijn bron van inspiratie voor de beelden van Hans de Goede.
Het streven is om in het beeld een gevoel of kracht weer te geven, elke keer een mooie uitdaging.
Hans werkt in diverse steensoorten zoals marmer, albast, hardsteen, seleniet, serpentijn en speksteen.

Trudie van Haaster

www.trudievanhaaster.nl
trudievanhaaster@gmail.com
06 42 15 90 09

Trudie van Haaster heeft een theatrale fysieke achtergrond, waarin de uitdrukkingsmogelijkheden van het lichaam centraal staan.
Inmiddels werkt ze als autonoom beeldend kunstenaar met een voorliefde voor textiel.

Zij is een intuïtieve maker en maakt naast textiel gebruik van fournituren zoals ritsen en drukkers haken en ogen, maar ze werkt ook graag met andere materialen zoals o.a  klei, ijzerdraad, brillenglazen etc. 
Materiaal heeft voor haar een eigen taal. Die leren verstaan en in te zetten om haar innerlijke beelden uit te drukken, voorbij de woorden, dat is haar drijfveer en zoektocht. Haar werk raakt aan begrippen als identiteit, binnen- en buitenwereld, de ruimte tussen woorden en de relatie tussen jezelf en de ander.

Trudie van Haaster won in 2022 de Hans Nijhof prijs. Een jaarlijkse stimulatie-prijs voor kunstenaars in de regio Utrechtse Heuvelrug. Haar werk “Zien” hangt in het gemeentehuis in Rhenen

Soraya van Houwelingen

www.sorayakunst.nl
sorayavh@hotmail.com
06 26 08 55 77

Soraya van Houwelingen laat zich vaak inspireren door mensen in haar directe omgeving. Hoewel veel van haar werken als portretten kunnen worden gecategoriseerd, zijn het meestal geen portretten in de traditionele zin van het woord, eerder vertegenwoordigen ze een emotie of herinnering. Belangrijke thema’s in Soraya’s werk zijn verval, kwetsbaarheid, agressie, seksualiteit en de dood. Kortom, het persoonlijke, private en duistere gebied van de mens, datgene wat besloten ligt, dat wat niet zichtbaar is en toch aan ons wordt getoond.

Gerda de Jong

gerdadejong.kunstinzicht.nl 
jonger2255@gmail.com
06 22 50 23 95

Bij het creëren van haar RedBlack 🔴⚫️ werken, zit voor Gerda de uitdaging in het maken van verfijnde kunst met een minimum aan (bijzonder) materiaal en een beperkt kleurenpalet. 

Hierdoor ontstaan unieke werken waarmee zij de toeschouwer uitdaagt om te ZIEN waar hij naar kijkt en zich daarna gaat afvragen WAT hij ziet.

Inspiratie haalt Gerda uit het zien van, het experimenteren met en het combineren van materialen en technieken. Deze fasen zijn betekenisvol voor het ontstaan van haar kunst.

Meta Joanknecht

www.meta-joan.nl
ajamaroe@hotmail.com
06 10 37 60 13

Colliers en broches uit gerecycleerde materialen.
Gevonden langs de weg of de kust en op onverwachte plaatsen.
Afvalmaterialen verweerd en aangetast, verloren en vergeten.
Als flarden van woorden in de wind.
Ik ben gefascineerd door wat ze vertellen, sporen van avonturen en herinneringen gedragen op hun ruwe oppervlakken.
Ik zie het verhaal en geef ze een nieuwe stem.
Om de schoonheid en karakter van volharding door de tijd zichtbaar te maken.
In compositie verkrijgen ze hun ornamentale waarde.
Het zijn sieraden geworden.
Van gevallen afval tot Kunst op Stand 🙂

Mieke Jonker

www.miekejonker.nl
06 15 64 96 18
FB Mieke Jonker
Instagram: jonkermieke

NA het zien van het portret van Haesje Jacobsdr van Cleyburg door Rembrandt in het Rijksmuseum,  heeft Mieke de Academie in Arendonk(B) doorlopen.
Ze werd zo geraakt en dacht: ik ken die vrouw toch, het kan bijvoorbeeld mijn buurvrouw zijn.  400 jaar vielen plots weg.

Dat wil ze bereiken met haar werk.

Grote schilderijen van voorbije kleurrijk  ingerichte vaak lege interieurs, soms met een hond. Waarin de kijker zich kan verplaatsen de tijdloosheid kan ervaren en positief verrast kan worden.

Janna van de Kaa

jannavandekaa.nl
jannekev02@gmail.com
06 10 54 91 42

Janna van de Kaa (1961) verbeeldt emoties en herinneringen in klei of was, waarbij beweging, zorgzaamheid en zorgeloosheid vaak centraal staan. Humor en het ‘kind in jezelf’ zijn thema’s die vaak in haar beelden terug te vinden. De veelal figuratieve beelden worden in de keramiekoven gebakken of in neolith of brons gegoten.

Het proces van kijken, bekijken en boetseren draagt bij om datgene te maken wat helemaal uit Janna zelf komt : de ‘eigen verbeelding’.

Suzanne Kelderman

www.suzannekelderman.nl
info@suzannekelderman.nl
06 34 29 82 26

Het werk dat Suzanne Kelderman maakt vindt zijn oorsprong in de overvloed aan verpakkingsmateriaal, dat we dagelijks overhouden van ons consumptiegedrag. Plastic bakjes, kartonnen doosjes en mallen, alles waar haar oog op valt kan als uitgangspunt dienen voor nieuwe kunstwerken. Het bestaande materiaal wordt met elkaar verbonden en gecombineerd met traditionele handwerktechnieken, maar ook met klei of pleistergips. Door de afwerking met matte, heldere kleuren wordt het verpakkingsmateriaal getransformeerd in vrolijk ogende sculpturen.

Esther van Keulen

atelierevk.nl
info@atelierevk.nl
06 55 75 88 09

“Esther van Keulen, keramiste, werkt onder de naam atelierevk. Ze maakt unica, handgevormde schalen, vazen en objecten, geïnspireerd door vormen, kleuren en texturen uit de natuur, met een voorliefde voor het strand. Ze werkt intuïtief, de vorm ontstaat onder haar handen. Vorm is belangrijk, maar op de huidafwerking/deklaag ligt haar focus. Haar keramiek valt op door de organische vormgeving, het subtiele kleurgebruik en de eigenheid van de glazuren. Deze glazuren ontwikkelt ze vrijwel allemaal zelf. In de kennis die dat vraagt zit voor haar ook de uitdaging en de magie die het werken met klei zo aantrekkelijk maakt.”

Peter van Oostzanen

www.vanoostzanen.nl
info@vanoostzanen.com
06 29 13 35 65

Peter van Oostzanen werkt in een kunststijl die verwant is aan het magisch realisme en het surrealisme en ontwikkelde daarin zijn eigen herkenbare stijl. Als kunstenaar is Peter van Oostzanen gefascineerd door het samenspel tussen realiteit en fantasie. Zijn werken stralen een gevoel van tijdloosheid en balanceert voortdurend op het randje van werkelijkheid en verbeelding. In zijn schilderijen en tekeningen neemt hij de kijker mee op een reis door imaginaire landschappen, langs verlaten gebouwen en voertuigen en ongewone situaties.

Jos Out

www.outart.eu
Josjeout@gmail.com
06 51 09 54 48

Mijn werk is blijvend onderzoekend. Ik leer van het maken van een beeld, gefascineerd door ieder maakproces dat steeds weer anders is. Het kunst­zinnig scheppen begint met aftasten. Welk materiaal ga ik gebruiken en wat heb ik te vertellen. Hoeveel ruimte biedt een steen? Beeldhouwen is vormgeven door materiaal te verwijderen. Iets dat is weggehakt kan niet meer worden teruggehaald, in die zin is beeldhouwen confronterend, elke handeling heeft consequenties’.

Karen Pompe

www.karenpompe.nl
kunst@karenpompe.nl
06 22 01 21 20



Met textiel, naald en draad en materialen uit de kringloop vertelt Karen Pompe haar verhalen. Over de natuur; de dieren, bloemen en planten! Soms inspireert een gevonden voorwerp tot een werk, maar vaak ook de sombere berichten over hoe het gaat met onze wereld. Sinds een aantal jaar gebruikt zij het vrije borduren om te vertragen in het maak proces en lijkt hier haar taal te hebben gevonden. In de hoop dat haar mixed media werken en assemblages aanzetten tot gesprek met de kijker.

Kornelis Ram

www.kornelisram.nl  
kornelisram@outlook.com
06 83 02 74 35

Kornelis Ram (1972) is een gedreven en perfectionistisch schilder die zijn inspiratie haalt uit de alledaagse chaotische schoonheid van de natuur.

Met verwondering als zijn belangrijkste drijfveer probeert hij met compositie, vorm en kleur hierin een bepaalde orde te scheppen. 

“ik begin graag met een imprimatuur die ik als halftoon gebruik voor mijn onderschildering. Zo bepaal ik de juiste toonwaarden samen met de vorm en compositie van de elementen op het doek. Dit als voorbereiding op de schildering in kleur”.  

Chris Rodenburg

www.crood.nl
info@crood.nl
035 603 51 70
instagram: chrisrodenburg

Door zijn studie Landschapsarchitectuur raakte Chris Rodenburg geïnteresseerd in de vorming van cultuurlandschappen; de relatie tussen mens en omgeving en tussen mensen onderling. Daarnaast speelt hoe we omgaan met de aarde een belangrijke rol in zijn werk. Voor hem komt dat samen in de ‘Cradle-to-Cradle’ filosofie (gebaseerd op natuurlijke kringlopen) waarbij afval weer grondstof wordt. Bij het vervaardigen van zijn objecten maakt Rodenburg daarom voornamelijk gebruik van oude pallets. Daarmee krijgt het afval een nieuwe betekenis.

Peter Schipper

www.peter-s.nl
peterjschipper@gmail.com         
06 81 83 75 05 
Instagram: peterjschipper

Het werk van Peter Schipper komt vaak voort uit zijn fascinatie voor de vele vormen van verval. Een object of een relatie kan in verval raken en tegelijkertijd ontstaat er schoonheid in het beeld daarvan. Vervallen gebouwen of maatschappelijke tegenstellingen, reflecties op het verleden of de huidige tijd met de snelle, digitale ontwikkelingen en het daarmee samenhangende sociaal gedrag, (familie)relaties in alle facetten. Hij legt het vast in schilderijen of houtskooltekeningen. Confrontatie of herkenning…

Mary Splinter

www.mimariekeramiek.nl
mary@mimariekeramiek.nl
06 22 69 21 14
Instagram: marysplinter

Mary Splinter, keramist en maker, werkt onder de naam Mi Marie Keramiek. Ze heeft de ambachtsopleiding tot keramist gevolgd in Gouda. Artistiek gezien heeft zij zich volledig autodidactisch ontwikkeld. Zij blinkt uit in verfijnd porseleinwerk, zoals haar MUURBLOEMPJES. Haar voorliefde voor ongeglazuurd porselein benadrukt de puurheid van het materiaal. Ze combineert klei en porselein, en verkent graag de grenzen van wat technisch haalbaar is. In haar atelier in de Prodentfabriek in Amersfoort deelt ze haar passie via workshops en masterclasses.

Marlène Stevers

www.marlenestevers.com
art@marlenestevers.com
06 26 82 32 95

Het werk van Marlène Stevers is regelmatig te zien tijdens kunstbeurzen in binnen- en buitenland. Haar voorliefde om stofuitdrukking weer te geven, is een terugkomend onderdeel in haar schilderijen. Na het behalen van haar diploma aan de

 Academie voor Schone Kunsten in ’s-Gravenhage, heeft ze zich verdiept in de oude schildertechnieken en heeft haar passie voor het ambacht verder ontwikkeld.

De onderwerpen die ze gebruikt zijn veelzijdig. Ook het thema Plastic Afval heeft ze regelmatig laten terugkeren in haar schilderijen.

Nadja Willems

www.nadja.nl
nadja@nadja.nl
06 52 42 02 53
Instagram: nadjeschda1

Chef’s Special van Nadja Willems is ontstaan uit haar verwondering over het posten van eten op social media. Er wordt tegenwoordig eerst een foto gemaakt, vervolgens gepost op social media en dan pas wordt het gerecht gegeten. Het eten lijkt ineens ondergeschikt te worden / zijn aan de foto en de likes of aan de reacties die de foto krijgt. Is het bidden voor het eten vervangen door een Social Media Experience? Is social media onze nieuwe geloofsovertuiging? Een bijzondere ontwikkeling!